İyi ki kitaplar var...

İyi ki kitaplar var...

11 Ağustos 2015 Salı

Giorgio Faletti - Ben Öldürürüm




Orijinal Adı: Io Uccido

Okuduğum Baskı ve Tarihi: I.Baskı - Ağustos 2012

Yayınevi: Doğan Kitap

Sayfa Sayısı: 622

Kitabı Bitirdiğim Şehir: İzmir

Puanım: 8/10


-Arka Kapak-

Ben kader değilim...
Ben biri ve hiçbiriyim...
Beni gören kim
olduğumu anlar...
Bir anda gözlerinde şu soru belirir:
Ne zaman ve nerede?..
Cevap bende...

Radyodan duyulan bir ses...
Kanla yazılan kelimeler...
Kurbanlarını müzik eşliğinde canavarca öldüren
ve onların yüzlerini çalan bir katil...

Ben Öldürürüm tempolu kurgusu ve gizemli bir katil portresiyle sarsıcı bir gerilim romanı.

-Değerlendirme-

Merhaba.

Yaz Okuma Şenliği listemde yer alan bir kitaptı Ben Öldürürüm. Polisiye-gerilim türündeki bu oldukça uzun kitabı beğendim!

Ben bu kitabı 2 yıl evvel sanırım 5 TL’ye almıştım D&R internet sitesinden. Bayadır kitaplığımda yani. Hacimli olduğu için sanırım okumayı sürekli erteledim. Şenlik bana güzel bir mazeret sundu ve ‘600 sayfadan uzun bir kitap’ kategorisinde okumaya karar verdim.

Kitabın arka kapaktaki yazısında yazarla ilgili verilen bilgilerde şunlar yazıyordu: Avukat, oyuncu, şarkıcı ve söz yazarı olan Faletti… Bunu görünce vay arkadaş dedim adam aynı anda kaç farklı hayat yaşıyor. Yetmiyor bir de kitap yazıyor. Aslına bakarsanız çekindim de bu bilgileri görünce. Çünkü şarkıcı ve söz yazarı ifadesi ile avukat ifadesini görünce ciddiyetten uzak bir kitap çıkacak sanıyordum ama aksine güzel bir kitap okudum.

Polisiye ve gerilim türündeki eserler konusunda çok bilgi sahibi değilim. Bu türün amiyane tabirle hastası, delisi de değilim. O yüzden piyasadaki bu türden diğer romanlarla bir kıyas yapıp aslında seviyenin altında ya da seviyenin çok üstünde bir kitapmış gibi bir yorum yapmam pek mümkün değil. Ama şunu söyleyebilirim sanıyorum. Benim okuduğum sınırlı polisiye kitaplarda ki kurgu bu kitapta yok. Klasik polisiye de aşağı yukarı şu olur diyebilirim sanırım. Bir cinayet işlenir. Olayı aydınlatacak olan polislere haber verilir. Ve ipuçları, kovalamacalar, şaşırtmacalar, sorgular vs. devam eder. Ve yüksek tempoyla okuyucu kitaba mıhlanır kalır. Burada da sorgular, kovalamacalar var. Ama farklı olarak şu da var. Cinayetleri işleyen katili de okuyoruz. Onu da izliyoruz. Yani olaya sadece polis değil katil tarafından da sınırlı şekilde bakabiliyoruz. Ve bu sayede işin içine psikolojik tahminler de girince haz artıyor.

Ben Öldürürüm, kademe kademe artan aksiyonu, psikolojik ve geçmişe de dayanan hikâyesi ile kendini okutan bir roman. Allah razı olsun kendisinden çevirmen de iyi iş çıkarmış. Ve ben birkaç yazım hatası dışında  -ki bir elin parmaklarını geçmez-  bir kusur görmedim.

Çok özetle şunları da iliştirivereyim. Kitabımız Monte Carlo’da geçiyor. Hani şu Fransa’nın denetimindeki özerk prenslik var ya orada işte. Bir de kitabı okurken ben de bir Avrupa seyahati isteği, arzusu oluştu. Belki okursanız sizde de oluşur bu hisler.

Sanırım söyleyebileceklerim bunlar olur. Polisiye olduğu için konusuna çok girmeyeceğim tabi ki. Ama okuyun, güzel roman.
Hoşçakalın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder