İyi ki kitaplar var...

İyi ki kitaplar var...

3 Temmuz 2015 Cuma

Yaz Okuma Şenliği - Okuma Listem!






Merhaba!

Bu belkide öğrenci olarak geçireceğim son yaz tatili. Artık üniversite son sınıf öğrencisiyim ve ailelerimizin tabiri ile elim ekmek tutmaya başlayacak. :) O sebeple bu son yaz tatilimi olabildiğince keyifli ve verimli geçirmeye uğraşıyorum. İşte bu sebeple ilk kez -daha önce niyet etmiştim ama olmadı- okuma şenliğine katılıyorum! Uzatmadan kendi listemi yazıvereyim hemennn!

1. Kategori (10 puan): Kısaltılmış hali (versiyonu) çocuk kitabı olarak da yayınlanmış bir kitap (Çocuk versiyonu değil tabii okuyacağınız).

PAS

2. Kategori (10 puan): Bir çizgi roman veya foto roman.

PAS

3. Kategori (10 puan): 600 sayfadan uzun bir kitap.

Giorgio Faletti - Ben Öldürürüm (622 sayfa)

4. Kategori (10 puan): Müzik temalı bir kitap ((Bir müzisyenin hayatı veya ana karakterlerden birinin müzisyen olduğu veya konusunun özünde müzik olan veya isminde müziği çağrıştıran bir kelime geçen bir kitap).

Carson McCullers - Küskün Kahvenin Türküsü

5. Kategori (10 puan): 1001 kitap listesinden bir kitap

Jack London - Demir Ökçe

6. Kategori (10 puan): Yasaklanmış bir kitap.

PAS

7. Kategori (10 puan): 1940'tan önce yazılmış, Türk edebiyatından bir kitap.

PAS

8. Kategori (10 puan): İsminde yaz mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların yaz mevsiminde geçtiği bir kitap.

Sevgi Soysal - Yenişehir'de Bir Öğle Vakti

9. Kategori (10 puan): Herkesin tüm kitaplarını okumasını gönlünüzden geçirdiğiniz bir yazardan/şairden bir kitap.

Sabahattin Ali - Canım Aliye, Ruhum Filiz

10. Kategori (10 puan): Bir iki kitabını okuyup külliyatını okumayı gönlünüzden geçirdiğiniz bir yazardan bir kitap.

Adalet Ağaoğlu - Fikrimin İnce Gülü

11. Kategori (10 puan): Bir öykü kitabı.

Mustafa Çiftci - Bozkırda Altmışaltı

12. Kategori (10 puan): Okuma yazmayı öğrendiğiniz yıl ödül almış bir kitap

PAS

13. Kategori (10 puan): Tiyatroya uyarlanmış bir roman veya öykü veya şiir 

PAS

14. Kategori (10 puan): Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış kadın bir yazardan bir kitap.

PAS

15. Kategori (10 puan): Adı sıfat tamlaması bir kitap 

Selçuk Baran - Bir Solgun Adam

16. Kategori (10 puan): Polisiye/gerilim/korku türünde bir kitap.

Jo Nesbo - Nemesis

17. Kategori (10 puan): İlk baskısını 2013'te veya daha sonra yapmış bir kitap

Helene Wecker - Golem ve Cin

18. Kategori (Her kitap 10 puan, 3 kitabı da okuyana ekstradan 20 puan, toplam 50 puan)Avrupa edebiyatından üç kitap. Kitapların biri İngiliz, biri Fransız, biri Alman edebiyatından olmalı.

Michael White - Ekinoks (İngiliz Edebiyatı)
Michael Ende - Momo (Alman Edebiyatı)
Amin Maalouf - Ölümcül Kimlikler (Fransız Edebiyatı)

19. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplam 60 puan): Aynı yazardan üç kitap. (Kitaplar aynı seriye ait olabilir).

John Twelve Hawks - Tabula
John Twelve Hawks - Altın Kent

Üçüncüsü yok seri burada bitiyor. :)

20. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 20 puan, toplamda 60 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.

J.K. Rowling - Boş Koltuk
Selçuk Baran - Güz Gelmeden
Rıfat Ilgaz - Hababam Sınıfı
Vladimir Bartol - Fedailerin Kalesi Alamut

22. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 80 puan): Kendinizin belirleyeceği bir temaya uyan dört kitap.

Tarihçi: Tarihi sevmenin bir faydası daha.

İskender Ohri - Anadolu'nun Öyküsü
Lindsay Clarke - Truva
Lindsay Clarke - Truva'dan Dönüş
Justin McCarthy - Osmanlı'ya Veda




Bunlar benim okumayı planladığım kitaplarım. Bu etkinlik sayesinde hem keyif alacağım hem de 2015 yılı için okuma hedefim olan 60 rakamına yönelikte bir çalışma yapmış olacağım. Yani etkinlik sahibi Pinuccia'nın kendi belirlediği kategorisi gibi 'Bir Taşla İki Kuş' :)

Şimdi hemen gidip etkinliğin duyurulduğu post'a yorum bırakıyorum. Güncellemelerde ve etkinlik sonunda görüşmek üzere.

Hoşçakalın!

4 yorum:

  1. JT Hawks'ın serisinin ilk kitabı Yolcu'yu yazmamışsınız (önceden okuduğunuz içinse dikkate almayın) bu arada çok iyi bir seridir ben çok sevmiştim... Demir Ökçe, Yenişehir'de Öğle Vakti, Fikrimin İnce Gülü ve Golem ve Cin'de okuduğum ve sevdiğim kitaplar... sizin listenizde epeyce bildiğim kitap çıktı :) şenlikte kolay gelsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet önceden okuduğum için yazmadım. :) Teşekkür ederim size de kolay gelsin eğer katılıyorsanız. :)

      Sil
    2. Ben her türü okuyamadığım için katılmıyorum.. ben şenliğin sıkı bir izleyicisiyim, listelere bakmak, okunduktan sonra yorum yapılırsa onları takip etmek çok hoş... bir sürü de yeni kitap öğreniyorum herkesten... ben biraz kolaya kaçıyorum anlayacağınız :)

      Sil
    3. Bu etkinliğe kadar ben de sizin gibi izleyici konumundaydım. Bloglar arası pervasızca gezinir bir sürü kitap ismi not ederdim kenara. Ve bunlar katılım olmasa da önemli şeyler. :)

      Sil