İyi ki kitaplar var...

İyi ki kitaplar var...

3 Şubat 2015 Salı

Eva Demski - Sözde Ölüm



Yayınevi: Can Yayınları

Sayfa Sayısı: 349

Puanım: 4/10



Kitabın ismi fazlası ile vurucu. Sözde Ölüm!

Arka kapak yazısı da etkileyici sayılır. Beklenmedik bir son, çarpıcı, tedirgin edici… Açıkçası vadettiği hiçbir şeyi vermedi bu roman bana!

Şimdi öldürülen bir avukat var. Hemen belirtiyorum avukatın ölümü bir sır değil kitabın başında ölecek. Zaten hikâye bu ölüm sonrası eşinin yaşadıkları ve geçmişi değerlendirmesi ile ilgili. -Ama ne değerlendirme! Bu kadar ağır bir anlatım olabilir mi yeryüzünde?- Ölümün ardından cenaze törenine kadar geçen on iki günü anlatan kitabın anlatımı çok ağır. Ve maalesef bana göre çok yavan bir dil kullanılmış. Zaten konuşma çizgisi falan hiçbir şey yoktu kitapta. Bu haliyle iyice ağırlaştı kitap. Dediğim gibi cenazeye kadar giden süreçte on iki günü anlatan kitap da anlatıcı konumunda dul kalan eşi görüyoruz. Ölen avukatımız bir komünist. Ve ülkemiz de marjinal denilebilecek(başka yerlerde de marjinal denebilir) olan insanlarla birlikte olmayı seven bir avukat. Yani hayat kadınları, hırsızlar, psikopatlar onun müvekkil profilini oluşturuyor. Bu adam bir gün esrarengiz biçimde ölüyor. İşte kitap 300 sayfa boyunca bunlardan bahsetti. Yeminle içim şişti okurken! Kitabın zaten yeterince uzak olduğum Alman siyasal hayatından bahsetmesi yetmiyormuş gibi yazarın da devreye girip ilgi çekici olmayan konuyu ağır bir anlatımla birleştirmesi tadından yenmez bir eziyet çıkardı ortaya!

Bir de beklenmedik bir sonu olan diye bir yazı vardı arka kapak da. İnanın sonda ki etkileyiciliği ben göremedim. Ya ben okuduğumu anlamadım ya da bu kitabı piyasaya süren abiler başka bir gözle okudular kitabı. Yani onların beklenmedik son anlayışı farklı olabilir!

Eğer ki elinizde çok kitabınız kalmadıysa, uzun süre de yeni kitap alamayacaksanız ve bir şekilde ismine ve güzel arka kapak yazısına kanıp –benim gibi- bu kitabı okumak zorundaysanız. Okuyun, yapacak bir şey yok maalesef. Ama sabırlı olun. Kitap 50 sayfa kala açılıyor, hızlanıyor!


Not: Bu akıcı(!) kitabın ardından kendimi Yerdeniz Evreni’ne atacağım tekrar. Bekle beni Ged, geliyorum kardeşim!

2 yorum:

  1. Yorumunuz çok güzel olmuş bayıldım... elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :)
      Bu güzel yorumunuzla da beni mutlu ettiniz. :)

      Sil