İyi ki kitaplar var...

İyi ki kitaplar var...

29 Ocak 2015 Perşembe

Kitap Alışverişim #1

Merhaba.

2015 yılının ilk kitap alışverişini tamamlamış olmakla büyük bir mutluluk yaşıyorum. İnsan alışveriş yapmaktan çoğu zaman mutluluk duyar ama ben daha çok kitaplı olan alışverişleri seviyorum. Çünkü kitap alışverişleri uzun bir araştırmanın, emeğin ürünü. 

Bilinçli bir okuyucu araştırmadan kitap almaz. Bu sebeple karşısına çıkan ya da ona önerilen bir kitabı sözlüklerde, forumlarda araştırır durur. Çevresindekilere sorar. Arkadaşları, hocaları ile konuşur. Ama illaki az da olsa sorar, soruşturur. Onun hakkında olumlu veya olumsuz olsun bir eleştiri görmeye uğraşır. İşte ben de uzun süredir okunacaklar listemde olan kitaplardan 8 tanesini iyice bir araştırdım. Kitap hakkındaki olumlu ve olumsuz yorumları okudum. Bütçemin pozitife çıkmasını bekledim ve ilk anda hemen siparişi geçtim.

2015'in ilk alışverişi gerçekten özel isimlerle dolu. Birkaç cümle ile onlardan bahsedeceğim. İlerleyen gün/hafta/aylarda belki de onları burada, blogumda yorumlayacağım. Başlayalım o halde. İlk olarak toplu bir fotoğraf. Sonrasında ikili gruplar halinde fotoğraflar olacak.

Not: Fotoğrafların renk tonu farklı gözükebilir. Çünkü cep telefonumun kamera çözünürlüğü çok iyi değil. O sebeple fotoğrafları farklı kamera uygulamaları ile çektim. Bu ton farkı bundan kaynaklanmakta.



  • Harper Lee - Bülbülü Öldürmek
  • Adalet Ağaoğlu - Fikrimin İnce Gülü
  • Mustafa Çiftçi - Bozkırda Altmışaltı
  • Sevgi Soysal - Yenişehir'de Bir Öğle Vakti
  • Selçuk Baran - Bir Solgun Adam
  • Selçuk Baran  - Güz Gelmeden
  • Knut Hamsun - Açlık
  • Feryal Tilmaç - Esneyen Adam

Seçtiğim kitapların altısı Türk Edebiyatı'ndan. İkisi ise klasik eser dediklerimizden. Genel olarak Türk Edebiyatı'nın kadın yazarlarını tercih ettim.

Şimdi gelelim ikili gruplara.



Açlık ve Bülbülü Öldürmek. Açlık kitabının baskısı Varlık Yayınları'na ait. Ben bu kitabı 2012 yılından beri okumak istiyorum! O vakitler üniversite sınavlarına hazırlanıyordum ve edebiyat ezberi yaparken klasikler bölümünde bu kitap çok dikkatimi çekmişti. İsmini o zamandan beri bilirim. Çoğu kez ha aldım, alıyorum derken kısmet 3 yıl sonrasına oldu. Bülbülü Öldürmek ise baskısı tükendiği için alamadığım bir kitaptı. Alın Kitaplar baskısı piyasa da maalesef yoktu. Sel Yayıncılık -kendilerine şükranlarımı sunuyorum- bu kitabı yeniden basarak çoğu okuyucunun gönlüne su serpti. İkisini de büyük bir arzu ile aldım. Umarım keyifle okurum.


Türk Edebiyatı'nın kadın yazarlarından olan Selçuk Baran'a giriş yapmak için bu iki kitabı tercih ettim. İtiraf etmek gerekirse niyetim Bozkır Çiçekleri'ni okumaktı. Ama kitabı internet üzerinden kitap satışı yapan hiçbir sitede bulamadım. Sanıyorum baskısı tükenmiş. Zaten okunacaklar listeme eklediğim kitapta oydu. Ama madem ki Selçuk Baran okuyacağız başka kitapları da olabilir diyerek bu iki romanı sipariş ettim! Türk kadın yazarları okumak bana her zaman keyif vermiştir. Beklentim yüksek!



Esneyen Adam'ı ne ara okunacaklar listeme ekledim inanın bilmiyorum. Ama ya bu neymiş deyip aratınca olumlu yorumlar gördüm. Kapağını da çok beğendim! Öykü okumayı da severim. Dedim bu kitabı da alayım. Sevgi Soysal tercihim tamamen bir ekşisözlük eseridir. Orada yazar falan değilim ama girip entryleri okumaktan hoşlanıyorum. Kitaplarla ilgili başlıkları okumak keyif veriyor. Yine öyle amaçsızca dolanırken bir alıntı gördüm Sevgi Soysal'dan. Dedim güzelmiş bi araştırayım. Dolaşa dolaşa Yenişehir'de Bir Öğle Vakti'ne kadar geldim. Ve ekledim listeme. Sipariş etmek anca kısmet oldu. Bakalım beklentimiz yine yüksek. 



Adalet Ağaoğlu. Çok büyük kalem yahu! Dar Zamanlar Üçlemesi'ni (Ölmeye Yatmak, Bir Düğün Gecesi,Hayır...) birkaç yıl evvel okumuş ve o tarza hayran kalmıştım. Müthiş derece de keyifli bir anlatımı vardı. Bir de yakın Türkiye Tarihi'nden kesitler sununca aldığım keyif katlanarak arttı. Ama Adalet Ağaoğlu maceram orada kaldı. Uzun süredir tek bir kitabını bile okumadım. Hâl böyle olunca bir kitabını olmak farz olmuştu. Ben de sinemaya da uyarlanan Fikrimin İnce Gülü kitabını aldım. Beyaz perdeye Sarı Mercedes ismiyle uyarlanan kitap Almanya'ya göç eden işçileri tanımamız için güzel bir fırsat olabilir diye düşünüyorum. Bakalım göreceğiz. Bozkırda Altmışaltı ise bir öykü kitabı. Yine ekşisözlük'ün vesile olduğu kitaplardan. Bu kitap hakkında sanıyorum olumsuz yorum okumadım. Eskilere özlem çeken bireylerin ilgisini çektiği bir eser olduğu için meraktayım.


Kısa tutmak istemiştim ama olmuş baya bir yazı. Sağlıcakla kalınız. Herkese keyifli okumalar dilerim!

7 yorum:

  1. Çok güzel kitaplar almışsınız. Sevgi Soysal'ın Yıldırım Bölge Kadınlar Koğuşu kitabını da tavsiye ederim. İyi okumalar dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önerdiğiniz kitabı da en yakın zamanda okumak üzere listeme ekliyorum. Teşekkür ederim, size de keyifli okumalar. :)

      Sil
  2. merhaba :)
    kitap alış verişlerinde ben de çok mutlu olurum
    ve aldığınız kitaplar çok iyi..
    keyifli okumalar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. :)
      Yazıda da belirttiğim gibi kitaplı olan alışverişler benim için daha eğlenceli. :) Ayrıca teşekkür ederim sizlere de bol ve keyifli okumalar dilerim.

      Sil
  3. adamın kitapları sevdiği çok açık ve net candycam ile çekmiş kitapların fotoğrafını ayrı bir güzellikte çıkmış

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogumda bir fenomen! İnanmıyorum!!!!
      Ayrıca güzel yorumun için şükran!
      :)

      Sil