İyi ki kitaplar var...

İyi ki kitaplar var...

18 Ağustos 2014 Pazartesi

Ahmet Ümit - Beyoğlu Rapsodisi




Yayınevi: Everest Yayınları

Sayfa Sayısı: 408

Puanım: 8/10





O ne muhteşem final öyle.

Bu kitap hakkında ekşi sözlükte yapılan yorumlarda ''Beyoğlu Tanıtım Rehberi'' gibi bir ifade vardı. Buna katılmakla beraber bu durum benim hoşuma gitti. Evet Beyoğlu'nu ve orada ki binaları, mekanları tanıtan sayfalar vardı. Ama kitabın ismi de Beyoğlu Rapsodisi. Yani bu kitap, bu cinayet Beyoğlu ile ilgili olmalıydı. Bu yüzden ''Beyoğlu Tanıtım Rehberi'' eleştirisine katılmıyorum. O ayrıntılar bence kitaba karakterini katmış. 
Kitapla ilgili olumsuz eleştirim ise diyaloglar konusunda olabilir. Kişilerin birbirleri ile olan konuşmalarını beğenmedim. Yani olmamıştı. Gerçekçi değildi. Beyoğlu'nu, Beyoğlu'nun sokaklarını anlatırken ki gerçeklik konuşmalarda kaybolmuştu. İlk başta bu durum rahatsız etti beni. Ama sonrada alıştım.

Ahmet Ümit'ten okuduğum ikinci kitaptı bu -ilki Sultanı Öldürmek- ve bu tahminim ne derece doğru bilemeyeceğim ama Ahmet Ümit cinayet dışında ki bir sürü ayrıntıyı anlatıyor. Sonrada olayı cinayete hiç olmadık bir yerde bağlıyor. Bu da kitaplarının sayfa sayısı bakımından hacimli olmasına neden oluyor. Değişik bir tarz. Ama ben sevdim.

Keyif aldığım, son sayfalarını soluksuz okuduğum. Keyifli ve sürükleyici bir kitap oldu Beyoğlu Rapsodisi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder